10 March, 2013 20:41

Lång, kall, blåsig och alldeles underbar dag! Större delen av dagen har spenderats i Mantorp. Många jätteduktiga Rappestadryttare var på plats och har gjort jättefina resultat. Jag hade med två hästar. Duchess har blivit så mycket tryggare i nya miljöer och stundtals är hon helt fantastisk, sen orkar hon inte riktigt hålla ihop sin stora galopp hela vägen men vi lyckades ändå placera oss på 66% idag.

Idag var det även dags för Londons årsdebut. Vi har nu klivit upp ett pinnhål och han har känts mer stabil med det mesta. Två MSVB varav en MSVB5 var dagens plan. Första klassen hade jag egentligen en ganska bra känsla men jag hade många onödiga småmissar. Sen tittade jag på filmen och hittade en massa andra saker som jag ville förbättra. Jag blev först lite besviken på poängen eftersom jag var ganska nöjd med ritten. Men till andra klassen så hade jag själv en tydlig bild om vad som skulle bli bättre, framförallt formen och samlingen. Det var samma domare och det var så kul att hon verkligen ändrade uppfattning om ekipaget. 8 %-enheter bättre och vi slog vårt personliga rekord. 68% och placerad var ett bra kvitto på att små förändringar gör stor skillnad! Så nöjd med dagen!

Bilden är från förra veckan, London har varit hemma hos mig en månad när hans matte har varit på semester. Nu får han flytta hem till sig igen och vi återgår till vårt vanliga ”visesendagiveckanschema” 🙂

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar