Gott Nytt 2014!

Det bästa med julledigheten är att alla hästar har fått jobba lite extra och att man har lite mera tid för varje häst! En av mina favorithästar, Ciwis lillasyster Camelia har dessutom flyttat hem till oss ett tag medans hennes nya ägare är på semester. Mysigt! Jag har gjort en kort julpaus i pluggandet, även om jag egentligen inte kan göra det då vi har två tentor i början av januari, men efter i morgon ska det bli lite ändring på det igen. 😉

 

Bild

Duchess har fått vara med på Lussanträning i helgen som var. Efter förra Lianeträningen har vi fått jobba mycket med rakriktningen framförallt i galoppen för att bytena ska bli jämnare. Åt ena hållet vill hon gärna ta i lite extra. Nu på träningen märktes verkligen skillnad på just bytena, i det ena bytet här på filmen är hon lite kort, men det är lugnt och iallafall rent. 

http://www.youtube.com/watch?v=PInmZNqYxG0&feature=share&list=UU7L8RyzEvWPdJ-QTa1sdmew

Sen fick vi göra lite piruettarbete för första gången. Duktig tycker jag.

http://www.youtube.com/watch?v=6V2SrETYW1g&feature=share&list=UU7L8RyzEvWPdJ-QTa1sdmew&index=1

Här är ett bättre byte åt det svåra hållet 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=0FKPlPcWi7Y&feature=share&list=UU7L8RyzEvWPdJ-QTa1sdmew&index=2

Jag är väldigt glad över att ha två så duktiga tränare som tillsammans har så otroligt mycket erfarenhet av alla typer av hästar och ”problem” som kan uppstå. 

Jag fick precis i dagarna veta att jag fortfarande är med i Ridsportsförbundets landslagssatsning och att Ciwi och jag nu har flyttats upp ett pinnhål från C-gruppen till B-gruppen. Det betyder att jag får fortsätta vara med på förbundsträningarna för Lussan och att vi förhoppningsvis kommer att ha lite lättare att komma med på utlandstävlingar kommande året. Verkligen jätteroligt att landslagsledningen fortfarande tror på oss!

Bild

 

I det kanske sista blogginlägget för året skulle jag vilja passa på att tacka alla medarbetare, samarbetspartners, familj, hästägare, pluggkompisar, stallkompisar, elever och hästar för ett fantastiskt roligt år och hoppas att nästa år blir minst lika roligt!

 

 

Bild

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

 

 

 

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar